The naked chef

Materiaalsoort
    Boek
    ISBN
    9789021550350
    Verschijningsdatum
    Jaar van uitgave
    2011
    Taal
    Nederlands
    Categorie
    Non-fictie
    Leeftijdsgroep
    Volwassenen
    Onderwerp / PIM
    03 - Eten en Drinken
    SISO
    629.2 - Algemene kookboeken
    Moeilijkheidsgraad
    4 - makkelijk
    Uitgever
    Kosmos
    Editie / Druk
    35e dr., vernieuwde ed
    Aantal pagina's
    249 p
    Uitvoering boek
    Ingenaaid
    Hoogte
    246
    Breedte
    189
    Aantal banden
    1
    Bestelnummer
    2011083898
    NUR code
    440

Aanschafinformatie

De ster van Jamie Oliver schoot als een komeet omhoog met zijn kookprogramma's op BBC 2. Veel van zijn boeken zijn inmiddels vertaald en aan hun zoveelste druk toe. Olivers ouders dreven een pub en hij werd al jong ingeschakeld bij het werk in de keuken. Hij besloot kok te worden en liep stage in Frankrijk en in Londen. Zijn uitgangspunt is het gebruik van goede basisingrediënten en verse kruiden. Bij elk recept worden keuzes voor ingrediënten en bereidingswijzen toegelicht. Door de enthousiaste stijl en ongecompliceerde werkwijze zijn de recepten heel aantrekkelijk, met name voor jonge beginners. De kookstijl van Oliver is sterk beïnvloed door de Italiaanse keuken, niet verwonderlijk als je stage liep bij The River Cafe en Carluccio. Geïllustreerd met foto's van de (toen nog erg jonge) auteur en gerechten, in kleur en in zwart-wit. Tekst in blauw en zwart. De maatvoering is hier en daar te strikt vertaald. Alfabetisch trefwoorden/receptenregister. Licht gewijzigde herdruk.

Uitgeversinformatie

Voor dit boek werd ik geïnspireerd door een Groot Idee (en bovendien een gek idee): leid een team van kansarme jongeren op tot chefs en help hen een chic restaurant in Londen te openen. En het ongelooflijke was: het werkte! We hebben allemaal ontzettend veel geleerd - vooral ik - en het gaat nog steeds heel goed met restaurant Fifteen. Al die inspiratie vind je terug in dit boek. En natuurlijk hoop ik dat er iets van overspringt naar jou!