Mijn man heeft een kind : het boek voor stiefmoeders

Mijn man heeft een kind : het boek voor stiefmoeders

Recensie

De auteur is een ervaringsdeskundige stiefmoeder en tevens professioneel betrokken bij de begeleiding van samengestelde gezinnen. Het boek biedt (aanstaande) stiefmoeders goede ondersteuning bij het vinden van een eigen rol. Aangeraden wordt samen met de partner een stiefouderschapsplan te maken. Vervolgens worden de vorming van een samengesteld gezin beschreven en alle zaken waar een stiefmoeder mee te maken krijgt. Hoe ga je om met de stiefkinderen en je partner, en welke gevoelens kun je tegenkomen? De auteur hanteert een pragmatische insteek. Loop niet weg voor moeilijke zaken, iedereen komt deze tegen, maar bespreek ze! Ieder hoofdstuk sluit af met tips en een oefening. Een anrader voor ouders van samengestelde gezinnen. Afsluitend een register en een verwijzing naar websites en literatuur.

A. Jong

Uitgeversinformatie

Als aanstaand of nog niet zo ervaren stiefmoeder ontdek je al snel dat de relatie met je partner niet enkel rozengeur en maneschijn is. Het feit dat hij een kind heeft, zorgt ervoor dat je relatie stormachtig kan verlopen en jijzelf regelmatig in een emotionele achtbaan zit.

MIJN MAN HEEFT EEN KIND biedt herkenning, bemoediging, informatie n praktische tips voor stiefmoeders. Op een luchtige en positieve toon bespreekt dit boek alle onderwerpen waar je als stiefmoeder mee te maken krijgt: stiefmoedergevoelens, het contact met je stiefkind, de relatie met je partner, zijn ex en zijn familie, de vakantie, huisregels en een stiefouderschapsplan. De tips en oefeningen maken van dit boek tevens een praktisch werkboek.

Winkelprijs € 15,59 (ex. btw)

Productspecificaties

Categorie
SISO
418.2 - Psychologie van huwelijk, relaties en gezin
Onderwerp / PIM
Leeftijdsgroep
Moeilijkheidsgraad
NUR code
740
Materiaalsoort
ISBN