Messerschmitt Me 163 'Komet'

Messerschmitt Me 163 'Komet'

Recensie

In deze pocket wordt in grote lijnen de geschiedenis weergegeven van het eerste operationele raketvliegtuig ter wereld, de Messerschmitt Me 163 Komet. Dit onaantrekkelijk uitziende vliegtuig was een van de geheime wapens die door Nazi-Duitsland gedurende de Tweede Wereldoorlog werden ontwikkeld met als doel het uitschakelen van geallieerde bommenwerpers. Op 2 oktober 1941 werd voor het eerst tijdens een testvlucht een snelheid van 1004 km/uur gehaald; de eerste keer dat een vliegtuig in de geschiedenis van de luchtvaart deze topsnelheid behaalde. Vandamme beschrijft niet alleen de ontwikkeling van dit toestel, de eerste Duitse operationele Luftwaffe-eenheden uitgerust met de Me 163 en hun missies, maar gaat ook in op de luchtgevechten, waarbij zes Amerikaanse jachtvliegers kans zagen een raketvliegtuig van dit type neer te halen. Het boek is eenvoudig vormgegeven. Een korte inleiding die tot nadere interesse voor het onderwerp moet leiden. Gellustreerd met enkele zwart-witafbeeldingen. Normale druk.

E. Westerhuis

Uitgeversinformatie

De Me163 Komet was het eerste operationele raketvliegtuig ter wereld, een mijlpaal in de militaire luchtvaartgeschiedenis. Dit boek focust zich vooral op het verhaal van 6 Amerikaanse jachtpiloten die elk een kans kregen n overwinning te boeken op het snelste vliegtuig van de Luftwaffe.
<BR/><BR/>

Levertijd onbekend

Productspecificaties

Bestelnummer
2013505833
Materiaalsoort
Aantal pagina's
173 pagina's
Aantal banden
1
ISBN
9789461534477