Levenslang : twee mensen getuigen over hun leven in afzondering. De ene als levenslang veroordeelde, de andere als geestelijk in vrijwillig isolement

Levenslang : twee mensen getuigen over hun leven in afzondering. De ene als levenslang veroordeelde, de andere als geestelijk in vrijwillig isolement

Recensie

Dit boek bevat de - elkaar steeds afwisselende - persoonlijke verhalen van twee mensen die elk in afzondering leven, de een vrijwillig als geestelijke, de andere onvrijwillig als gevangene. Vanuit deze twee invalshoeken kijken zij naar dagelijkse zaken als dagindeling, kleding, eten & drinken, maar ook beschrijven zij minder tastbare dingen als privacy, stilte & geluid en levensbeschouwelijke kwesties. Dat levert uiteraard verschillen en contrasten op, maar - minstens zo opvallend - ook parallelle ervaringen en overeenkomstige gevoelens. Al met al voor de genteresseerde lezer een boeiend en goed leesbaar boek.

Mr. L.P. Willigenburg

Uitgeversinformatie

Een beklijvende weergave van een vrijwillig en onvrijwillig leven achter tralies. Twee mensen getuigen over hun leven in afzondering. De ene als levenslang veroordeelde, de andere als geestelijke in vrijwillig isolement.

Een pater, een gedetineerde. Beiden leiden een leven in afzondering. De ene uit vrije wil, de andere onder dwang. Hoe groot hun verschil in achtergrond ook is en hoe divers de reden van hun langdurige opsluiting, toch vertonen hun huidige levens opvallende overeenkomsten. Beiden worden geconfronteerd met een leven in een groep, met mensen waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Beiden leven ze volgens opgelegde regels en een opgelegd stramien. 'Vrije keuze' krijgt zo een heel beperkte invulling. Of toch niet? Voelen ze zich 'vrij'? Of 'opgesloten'? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Schijnbaar vanzelfsprekende dingen zoals: wat eet ik vanavond? Welk boek ga ik lezen? Welke vrienden nodig ik uit? Hoe plan ik mijn werkdag? Welke kleren trek ik aan? krijgen in hun leven een totaal andere dimensie. Hoe ze dit ervaren en hoe ze hiermee omgaan lees je in dit boek.

Winkelprijs € 16,47 (ex. btw)

Productspecificaties

Categorie
SISO
307.9 - Overige bijzondere onderwerpen
Onderwerp / PIM
Leeftijdsgroep
Moeilijkheidsgraad
NUR code
740
Materiaalsoort
ISBN