Grote mensen die ik kende toen ik klein was

Grote mensen die ik kende toen ik klein was

Mediumsoort
    Boek
    ISBN
    9789463938198
    Verschijningsdatum
    Jaar van uitgave
    2022
    Taal
    Nederlands
    Categorie
    Non-Fictie
    Leeftijdsgroep
    Volwassenen
    SISO
    796.3 - Cabaretiers - Revueartiesten
    Moeilijkheidsgraad
    Makkelijk
    Uitgever
    Borgerhoff & Lamberigts
    Editie / Druk
    Eerste druk
    Aantal pagina's
    141 pagina's
    Hoogte
    200
    Breedte
    128
    Aantal banden
    1
    Bestelnummer
    2022132593
    NUR code
    372

Aanschafinformatie

Korte verhalen waarin de Vlaamse cabaretier Wouter Deprez (1975) terugdenkt aan de volwassenen uit zijn jeugd. Over onder andere fietsenmaker Frans, Jean-Marie de Vietnamese bootvluchteling en Nonkel Pol die zijn eigen naam niet kon schrijven maar de grootste dichter van het dorp bleek te zijn. Zeer toegankelijk en met humor geschreven. Met zwart-wit illustraties.

Wouter Deprez (Geluwe, 1975) is acteur, uitvoerend kunstenaar, columnist en poppenmaker.

Uitgeversinformatie

Jean-Marie is de Vietnamese bootvluchteling in het dorp. Door hem denkt klein Wouterke dat Jean-Marie een Vietnamese naam is. Fietsenmaker Frans kan een fietsband herstellen met rustinnekes tot er niks meer van het originele rubber over is. Is dat dan nog dezelfde fietsband? Nonkel Pol kan zijn eigen naam niet schrijven, maar blijkt de grootste dichter van het dorp te zijn. En elke woensdag mag Wouterke op bezoek voor de godendrank bij De Grote Chocolademelkmaker.
    Wouter Deprez denkt terug aan de volwassenen die hij kende toen hij klein was. In korte hoofdstukjes, steeds gewijd aan een van die personen, toont de cabaretier ons zijn jeugd. Dat doet hij zoals steeds met veel warmte en humor.