Anna's vrolijke versjes

Anna's vrolijke versjes

Materiaalsoort
    Boek
    ISBN
    9789044821932
    Verschijningsdatum
    Jaar van uitgave
    2014
    Taal
    Nederlands
    Categorie
    Non-fictie
    Leeftijdscategorie
    A - Jeugd fictie voor 6- t/m 8-jarigen
    Leeftijdsgroep
    Jeugd
    Onderwerp / PIM
    26 - Gedichten en Versjes
    SISO
    876 - 21e eeuw
    Onderwijsniveau
    Onderbouw basisonderwijs
    Bibliotheek op school
    Dichtbundels
    Uitgever
    Amsterdam : Clavis
    Editie / Druk
    1
    Aantal pagina's
    50 ongenummerde pagina's
    Uitvoering boek
    Gebonden
    Hoogte
    268
    Breedte
    256
    Aantal banden
    1
    Bestelnummer
    2013495284
    NUR code
    275

Aanschafinformatie

Groot, bijna vierkant prentenboek met vrolijke versjes rondom de dagelijkse belevenissen van peuter Anna, bekend uit de vele andere boeken die over Anna verschenen zijn. Per spread zijn telkens één tot vijf versjes afgedrukt met Anna in de hoofdrol. Onderwerpen die aan bod komen zijn: opstaan en naar bed gaan, op het potje, snoepen, school, een nieuw broertje en de seizoenen. Sommige korte versjes zijn ritmisch en aanstekelijk en nodigen uit om samen met het kind op te zeggen. Andere versjes, vooral de langere verhalende versjes, lopen stroef en ontberen puntigheid en originaliteit. Het lenteversje 'tik-tak-tok' slaat de plank volledig mis door zijn harteloosheid aan het slot: 'tik-tak-tok / kssjjjj / kippetje in de wok'. Ondanks de missers zal het boek voor moeders, peuterleidsters en kleuterleerkrachten zeker een dankbare bron zijn om uit te putten. De vrolijke platen in heldere kleuren met zwarte contouren zullen jonge kinderen zeker aanspreken. Ze zorgen bovendien voor een context die de versjes met elkaar verbindt. Vanaf ca. 2,5 t/m 5 jaar. Groot formaat uitgave.

Uitgeversinformatie

Hoi, ik ben Anna. Weet je wat ik doe? Ik spring en dans en schaterlach, doe nooit iets wat niet mag! Anna vindt veel dingen leuk: knuffelen met papa en mama, leren in de klas, thuis in bad gaan, kwebbelen voer de seizoenen, gezellig spelen met vriendjes en natuurlijk jarig zijn! Al die thema’s komen voorbij in dit versjesboek. Sommige gedichtjes zijn eenvoudig, andere zijn ietsje moeilijker. Sommige rijmpjes spelen met klanken, andere vertellen een verhaal of helpen bij alledaagse vaardigheden.