365 ikjes

365 ikjes

Recensie

Op de achterpagina van de NRC en nrc.next verschijnen al jarenlang een rubriek met kleine, door lezers geschreven verhaaltjes uit het dagelijkse leven, steeds met een verrassende clou. Alle facetten van het leven kunnen aan bod komen: hufterige patinten en hulpverleners, de moeilijke omgang met allochtonen, zieken, dementerenden en outcasts. Zij vormen een belangrijk historisch archief voor de Nederlandse volkscultuur van de 21ste eeuw en zijn als zodanig ook aan het Meertens Instituut in Amsterdam ter beschikking gesteld. Voorzien van enkele toepasselijke zwart-witfoto's heeft een redactie 365 ik-jes voor een heel jaar dagelijks vermaak bij elkaar gebracht! 'Een benzinestation in Bretagne. Ik heb getankt. Dan stormt een man de zaak binnen en roept: 'Er loopt een hond op de vierbaansweg', kijkt wanhopig, haalt diep adem, en zegt: 'Tegen de richting in!' Zeer onderhoudend, ter lering en vermaak. Zelfstandig leesbaar pendant van 'De dikke ik' (2008)*. Geschikt voor een groot publiek dat humor van enig niveau kan waarderen. *2012-36-0176 (2012/41, vierde druk, 2012).

G. Brandorff

Uitgeversinformatie

Dagelijks beschrijven lezers van NRC HANDELSBLAD in de rubriek ik@nrc.nl in maximaal 120 woorden een opvallende gebeurtenis uit hun leven. De ikjes zijn inmiddels niet meer weg te denken van de Achterpagina. In 2008 verscheen het succesvolle De dikke ik, een selectie van het beste uit 5 jaar ik@nrc.nl. Voor 365 ikjes selecteerde NRC-redacteur Arjen Ribbens opnieuw de grappigste en mooiste ikjes die de afgelopen jaren verschenen, gellustreerd met foto's van Erik Klein Wolterink.

Winkelprijs € 14,68 (ex. btw)

Productspecificaties

Categorie
SISO
846 - Volkswijsheid en volkshumor
Onderwerp / PIM
Leeftijdsgroep
Moeilijkheidsgraad
NUR code
370
Materiaalsoort
ISBN